هلیوم  Helium

هلیوم یگ گاز بی رنگ،خنثی و بی بو است. دارای پایین ترین نقطه ذوب در میان عناصر است و فقط تحت فشار بسیار بالا به حالت جامد در می آید.ار نظر شیمیایی خنثی است و بعد از هیدروژن فراوانترین عنصر در جهان هستی به شمار می رود.

کاربرد

هلیوم به عنوان یک کاز خنثی و حامل (به عنوان مثال در گاز رنگ کاری)مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین برای تولید لیزر در دستگاه های برش لیزر استفاده می شود.

هلیوم بیشتر به عنوان گازی بالا برنده در بالونها استفاده می شود که از آنها برای تبلیغات،تحقیقات جوی و شناسایی های نظامی استفاده می شود.

گاز ترکیبی هلیوم و اکسیژن برای تنفس در محیط های پرفشار مثل غواصی یا زیردریایی ها بکار میرود.در خون قابل حل می باشد و2.5 مرتبه سریعتر از نیتروژن منتشر میشود.این مسئله موجب کاهش مدت زمان لازم برای از بین بردن گاز در هنگام فشار زدایی می شود و خطر خواب نیتروژنی را از بین میبرد و احتمال تمرکز آن مثل حبابهای متصل وجود ندارد.

به عنوان حفاظ گاز در جوشکاری،به عنوان یک گاز محافظ برای تولید بلورهای سیلیکون و ژرمانیوم،به عنوان عامل خنک کننده برای راکتورهای اتمی  و برای تونلهای بادی فرا صوتی استفاده می شود.

همچنین در پزشکی همزمان با پیشرفت تکنولوژی (MRI) استفاده از هلیوم مایع رو به افزایش است.

هشدار

محفظه هایی که با هلیوم گازی در دمای 5 تا 10 درجه کلوین پر شده اند،باید طوری نگهداری شوند که گویی دارای هلیوم مایع هستند زیرا گرم شدن این گاز در دمای اتاق باعث افزایش شدید فشار آن می شود.

خواص فیزیکی

نام

هلیوم

فرمول شیمیایی

He

وزن مولکولی

4.002 gr/mol

نقطه ذوب

-272 درجه سانتیگراد

نقطه جوش

-268.9 درجه سانتیگراد

چگالی

0.1786 gr/L

نام گروهی برای عناصر مشابه

گازهای نجیب

 

فروش گاز هلیوم

شرکت سلامت گاز البرز گاز هلیوم با گرید 4و5و6 را در حجم های 10 و40 50 لیتری به بازار عرضه می کند.جهت سفلارش خرید با دفتر ما تماس بگیرید و یا سفلرش خود را به ایمیل یا فکس ما ارسال کنید تا در اسرع وقت جهت صدور پیش فاکتور برای شما اقدام شود.