گاز آرگون Ar Argon

گاز آرگون Argon

آرگون گازی بی اثر و فاقد فعالیت شیمیایی است.در هر دمایی ،بی رنگ،بی بو،غیر آتش گیر و غیر سمی است.آرگون در شرایط استاندارد واکنش شیمیایی انجام نمیدهد و هیچ ترکیب شیمیایی پایدار تایید شده ای شکل نمیدهد.این گاز در اتمسفر زمین تا حدود 1% موجود است و به همین دلیل در صنعت،هوا ماده اولیه برای تهیه آرگون خالص است.آرگون معمولاٌ به روش تقطیر جزء به جزء جدا سازی میشود.

کاربرد گاز آرگون

از گاز آرگون برای پر کردن حباب های لامپ ها و پنجره های دو جداره،شستن فلزهای مذاب برای اینکه گازهای حل شده را از آن جدا کند،کربن گیری از فولاد ضد زنگ،لیزرها،در لوله های شمارشگر کایگر و همچنین در جوشکاری آرگون به عنوان گاز محافظ قوس الکتریکی به منظور ایجاد محیط خنثی در محل الکترود تنگستنی به کار می رود.

گاز آرگون در پزشکی نیز کاربرد دارد و در بیشتر عمل های جراحی مورد استفاده قرار میگیرد که امروزه به آن سیستم آرگون پلاسما گفته می شود.

خواص فیزیکی

نام

آرگون

فرمول شیمیایی

Ar

جرم اتمی استاندارد

39.948 g/mol

نقطه ذوب

-189.35 درجه سانتیگراد

نقطه جوش

-185.85 درجه سانتیگراد

چگالی

1.784 gr/L

نام گروهی برای عناصر مشابه

گازهای نجیب

 

خرید گاز آرگون

برای ثبت سفارش خرید گاز آرگون با خلوص بالا و گاز فوق خالص آرگون(گرید 5و6)  با دفتر سلامت گاز البرز تماس بگیرید یا تقاضای خرید خود را به ایمیل یا فکس ما ارسال کنید تا در اسرع وقت نسبت به صدور پیش فاکتور برای شما اقدام گردد.